Pozbywanie się lotnych zanieczyszczeń z wnętrza pomieszczeń warsztatów lakierniczych to jedna z kluczowych spraw, którym należy poświęcić odpowiednio dużo uwagi. Chodzi tutaj o to, iż wszelkie zanieczyszczenia lotne, które przedostaną się do strefy roboczej, tam gdzie nakładany jest lakier, będą negatywnie odbijać się na jakości wykonywanych powłok. Zanieczyszczenia lotne będą mieszać się ze strumieniem mgiełki lakierniczej i osiadać na malowanych elementach. Lakier z takimi drobnymi zanieczyszczeniami, będzie znacznie osłabiony, jak również wyraźnie na oko, mniej estetyczny. Najistotniejsze jest jednak to, iż jego parametry techniczne będą znacznie zaniżone. Powierzchnia będzie mniej odporna na działanie czynników zewnętrznych oraz atmosferycznych. Dlatego też, należy w jak największym zakresie pozbyć się wszystkich lotnych zanieczyszczeń pojawiających się wewnątrz pomieszczeń lakierniczych.

Zanieczyszczenia atmosferyczne i ich przechwytywanie.

Oczywiście, aby utrzymać wysoki poziom czystości atmosfery roboczej w warsztacie lakierniczym, trzeba będzie z zanieczyszczenia walczyć od samego początku. Pierwszym krokiem jest przechwycenie tych, które trafiają do wnętrza wraz z powietrzem atmosferycznym. Wiadomo, iż na zewnątrz przy porywach wiatru, w powietrze wzbijane są różnorodne, drobne zanieczyszczenia lotne. Będą one następnie trafiać do systemu wentylacji warsztatowej, co rzecz jasna nie jest dobre i korzystne dla warsztatu. Dlatego też, na systemie wentylacji trzeba będzie zastosować odpowiedniej filtry kieszeniowe, które pozwolą na przechwytywanie zanieczyszczeń mogących się przedostać do wnętrza. W tym zakresie, oczywiście nie uda nam się przechwycić ich w stu procentach, niemniej jednak, zdecydowaną większość można złapać w filtry kieszeniowe, co pozwoli na wtłaczanie do wnętrza pomieszczeń warsztatowych powietrza w dużym zakresie oczyszczonego.

Zanieczyszczenia wewnętrzne.

Pozostałe zanieczyszczenia, oraz wszystkie te, które powstają wewnątrz pomieszczeń warsztatowych, przechwytujemy wykorzystując do tego filtry podłogowe i sufitowe. Są to specjalnie przygotowane maty filtracyjne, których zadaniem jest zatrzymywanie osiadających na ich powierzchni zanieczyszczeń. Dzięki temu, unoszące się wewnątrz drobne zanieczyszczenia, po kontakcie z powierzchnią filtra, przestają stanowić zagrożenie dla jakości realizowanych prac lakierniczych. Warto także podkreślić, iż filtry te, powinny być regularnie wymieniane. Czas wymiany jest dość łatwy do sprawdzenia. Ilość przechwyconych zanieczyszczeń wpływa na zewnętrzny kolor filtra. Jeśli jest wyraźnie zabrudzony, z cała pewnością już nie jest w stanie przechwytywać wszystkich, osiadających zanieczyszczeń. Aby utrzymać wysoki poziom filtracji powietrza, należy takie filtry natychmiast wymieniać na zupełnie nowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *