Wielu małych i średnich przedsiębiorców nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, jak wielu potencjalnych klientów tracą przez fakt braku prac nad widocznością swojej witryny w Internecie. Jeszcze do niedawna wielu przedsiębiorców zupełnie nie zdawało sobie nawet sprawy z konieczności posiadania firmowej witryny, aczkolwiek ten stan rzeczy już się zmienił, a coraz więcej małych i średnich firm, takową stronę posiada. Niestety wielu z nich poprzestaje na samym stworzeniu strony i uzupełnieniu jej o podstawowe informacje, dane kontaktowe i namiastkę oferty.
Strony przyjazne użytkownikowi
To bardzo poważny błąd, bowiem strona internetowa, jeśli ma być dobrym nośnikiem oferty i skłaniać do skorzystania z niej powinna być przygotowana z myślą o użytkowniku. Oferta powinna być kompletna i przedstawiona w wyraźny i bardzo czytelny sposób, tak aby użytkownik nie poczuł się zagubiony i nie musiał za dużo szukać. Ideałem strony jest takie jej przygotowanie, kiedy do pozyskania informacji o danym produkcie lub usłudze użytkownikowi wystarczą dwa maksymalnie trzy kliknięcia. W takim przypadku użytkownik nie opuści strony, szczególnie jeśli oferta będzie zaprezentowana w sposób czytelny i przejrzysty, a co najważniejsze zachęcający do skorzystania.
Pozycjonowanie lokalne.
Wiele początkujących firm swoją przygodę z widocznością w wynikach wyszukiwania, powinno zacząć właśnie od lokalnego pozycjonowania stron, bowiem tylko w taki sposób można osiągnąć w miarę szybkie efekty działania i pozyskiwać nowych klientów. Przykładowo, prowadząc dajmy na to firmę remontowo-budowlaną, działającą na terenie Rybnika i okolic, do osiągnięcia najlepszych efektów niezbędne będzie, skuteczne, lokalne pozycjonowanie w Rybniku, świadczone przez jedną z lokalnych firm, które bardzo dobrze znają rynek i potrafią szybko osiągnąć zadowalające efekty.
Koszty pozycjonowania lokalnego.
Oczywiście trzeba będzie mieć na względzie konieczność poniesienia kosztów związanych z promocja w wyszukiwarce Google, a te będą zróżnicowane w zależności od branży. W rozmowie z pracownikiem firmy Innveo Rybnik, dowiedzieliśmy się, iż branże budowlane będą tutaj zdecydowanie najtrudniejsze do osiągnięcia szybkich efektów, wobec czego trzeba liczyć się z koniecznością poniesienia większych wydatków, zaś najmniejsze koszty można ponieść w branżach niszowych, takich jak chociażby nauka pływania, czy też usługi krawieckie, fryzjerskie. Oczywiście wszystko tutaj zależy od samego wykonawcy i jego możliwości, niemniej jednak nie ma co się oszukiwać, ale nie jest przeprowadzenie skutecznej kampanii pozycjonowania lokalnego w Rybniku, o stabilnych i bezpiecznych efektach, przy nakładzie w wysokości 50 PLN. Niestety ale czasy, kiedy możliwe było pozycjonowanie automatyczne, z zastosowaniem automatyzujących pracę narzędzi, już dawno i bezpowrotnie minęły.