- Medycyna

Sposoby na rzucenie tytoniu bez użycia lekarstw

Nikt nie powinien palić papierosów i należy dołożyć wszelkich starań, aby skłonić ludzi do rzucenia wszelkich form tytoniu i zapobiec sytuacji, w której każdy – a zwłaszcza młodzież – zacznie używać jakiegokolwiek wyrobu tytoniowego.

Osobom palącym zdecydowanie zaleca się stosowanie sprawdzonych metod rzucania palenia, takich jak leki na receptę i poradnictwo. Możesz usłyszeć lub przeczytać o innych narzędziach lub metodach rzucania palenia poza nikotynową terapią zastępczą lub lekami na receptę i o tym, czy mogą one pomóc ludziom rzucić palenie.

Nie ma jednego właściwego sposobu na rzucenie palenia. Zimny indyk i stopniowe odstawianie Wiele osób, które palą, rzuca palenie „na zimno” – całkowicie, na raz, bez leków czy nikotynowej terapii zastępczej. Można usłyszeć, że więcej osób rzuca palenie „na zimno” niż z pomocą. To prawda, ale odzwierciedla to fakt, że o wiele więcej osób korzysta z metody „zimnego indyka”.

W rzeczywistości szanse na udaną próbę rzucenia palenia są znacznie większe, gdy ktoś korzysta z pomocy

Innym sposobem jest stopniowe odstawianie – zmniejszanie liczby wypalanych papierosów po trochu każdego dnia. W ten sposób powoli zmniejsza się ilość nikotyny w organizmie. Można wyłączyć papierosy wypalane z filiżanką kawy lub zdecydować się na palenie tylko w określonych porach dnia.

Rozsądnie jest ograniczyć palenie przed datą rzucenia palenia, aby zmniejszyć objawy odstawienia, ale może to być trudne do wykonania. Ważne jest, aby wiedzieć, że samo ograniczenie palenia (a nie rzucenie palenia) przynosi tylko minimalne korzyści zdrowotne. Filtry Filtry zmniejszające zawartość substancji smolistych i nikotyny w papierosach nie pomagają w rzuceniu palenia, ani nie zmniejszają ryzyka zdrowotnego związanego z paleniem.

Środki zniechęcające do palenia Stosowane są również inne metody pomagające rzucić palenie, takie jak dostępne bez recepty produkty zmieniające smak tytoniu, diety ograniczające głód nikotynowy oraz kombinacje witamin. W chwili obecnej nie ma naukowych dowodów na to, że którekolwiek z nich działają. Papierosy elektroniczne (e-papierosy) E-papierosy i podobne urządzenia nie zostały zatwierdzone przez FDA do stosowania jako środki wspomagające rzucanie palenia.

Wynika to z faktu, że nie ma jeszcze wystarczającej liczby badań i dowodów

Mimo to, niektóre osoby palące decydują się na wypróbowanie e-papierosów, aby pomóc sobie w rzuceniu palenia. Rzucenie palenia ma oczywiście dobrze udokumentowane korzyści zdrowotne. Jednak osoby, które przerzucają się z palenia papierosów na używanie e-papierosów, nadal narażają się na potencjalnie poważne ryzyko zdrowotne.

Ważne jest, aby jak najszybciej zaprzestać używania wszystkich wyrobów tytoniowych, w tym e-papierosów, zarówno w celu zmniejszenia ryzyka zdrowotnego, jak i uniknięcia uzależnienia od nikotyny. Niektórzy ludzie decydują się na jednoczesne używanie papierosów i e-papierosów, niezależnie od tego, czy próbują rzucić palenie, czy nie. Jest to tak zwane „podwójne użycie”.

Podwójne stosowanie e-papierosów i papierosów tytoniowych może prowadzić do poważnych zagrożeń dla zdrowia, ponieważ palenie jakiejkolwiek ilości zwykłych papierosów jest bardzo szkodliwe. Ludzie nie powinni używać obu tych produktów w tym samym czasie i zdecydowanie zachęcamy do całkowitego zaprzestania używania wszystkich wyrobów tytoniowych.

Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z oświadczeniem American Cancer Society Position Statement on Electronic Cigarettes. Pastylki i saszetki z tytoniem FDA orzekła, że pastylki, paski i pałeczki zawierające tytoń oraz małe woreczki z tytoniem, które trzyma się w ustach, są rodzajem doustnych wyrobów tytoniowych, podobnie jak tabaka i żucie, i nie stanowią pomocy w rzucaniu palenia. Nie ma dowodów na to, że produkty te mogą pomóc w rzuceniu palenia.

Wiemy też, że doustne produkty tytoniowe, takie jak tabaka i tytoń do żucia, powodują raka

Jednak w Szwecji powszechne stosowanie snusu (rodzaj wilgotnej tabaki) pomogło obniżyć odsetek palaczy do 3%, a komplikacje zdrowotne związane z używaniem snusu są znacznie mniejsze niż te związane z paleniem. Inne formy nikotyny niezatwierdzone przez FDA Nikotyna jest dodawana do napojów, lizaków, słomek i balsamów do ust, które są reklamowane jako narzędzia pomagające rzucić palenie.

Żadna z tych form nie została zatwierdzona przez FDA, a niektóre z nich są wręcz nielegalne w USA. Nie wykazano, aby którekolwiek z nich pomagało w rzucaniu palenia. Stanowią one również zagrożenie dla dzieci i zwierząt domowych, jeśli nie są dobrze oznakowane, starannie przechowywane i bezpiecznie usuwane. Hipnoza Metody hipnozy bardzo się różnią, co sprawia, że trudno jest je zbadać jako sposób na rzucenie palenia.

  • W większości przeglądów, w których analizowano kontrolowane badania nad hipnozą, aby pomóc ludziom rzucić palenie, nie stwierdzono, że jest to skuteczna metoda rzucania palenia.
  • Mimo to, niektórzy twierdzą, że pomaga.
  • Jeśli chciałbyś spróbować, poproś swojego pracownika służby zdrowia o polecenie dobrego licencjonowanego terapeuty, który zajmuje się hipnoterapią.

Akupunktura Ta metoda była stosowana do rzucenia palenia, ale jest mało dowodów na to, że działa. Akupunktura w przypadku palenia jest zwykle wykonywana na określonych częściach uszu. Magnetoterapia Magnetoterapia w celu rzucenia palenia obejmuje 2 małe magnesy, które umieszcza się w określonym miejscu, naprzeciwko siebie, po obu stronach ucha. Magnetyzm utrzymuje je w miejscu. Zobacz https://zdravi.euro.cz/clanek/postgradualni-medicina-priloha/lecba-zavislosti-na-tabaku-v-ordinaci-praktickeho-lekare-461859

Dodaj komentarz